6 Mayıs 2013 Pazartesi

Bebek ve Çocuk Yüzme Araştırma Projesi Raporu


Avustralya Griffith Üniversitesi Eğitim Fakültesi’den Prof. Robyn Jorgensen tarafından 2012 Kasım ayında yayınlanan Bebek ve küçük yaş Yüzme Araştırma Projesi Raporu’nun ana hatlarını aşağıda bulabilirsiniz. Sözkonusu raporun orijinaline ise http://www.griffith.edu.au/education/early-years-swimming/publications adresinden ulaşabilirsiniz.
 
Yüzme dersleri alan 5 yaş altındaki çocuklara yönelik olarak yapılan Yüzme Araştırma Projesi 4 yıldan uzun bir sürede tamamlanmıştır.
 
Son yıllarda bebeklere yönelik yüzme eğitim programlarının görülen artış nedeniyle yapılan araştırma çocukların erken yaşta yüzmeye başlamasının onlara varsa, ne gibi  faydalar sağlayacağına yönelik olarak yapılmıştır.
 
Araştırmada,
 
- 5 yaş altı çocukların yüzme öğrenmesini fiziksel, duygusal ve entellektüel faydaları var mıdır?
 
- Erken yaşta yüzmeye başlayan çocukların başarılarında cinsiyet ve sosyal statü farklılıkları var mıdır?
 
- Çocuğun ne zamandır yüzdüğü gibi diğer faktörlerin yeteneklerin kazanımında rolü var mıdır?
 
sorularına cevap aranmıştır.
 
7000 aile ve yüzme programlarına katılan 3, 4 ve 5 yaşlarında 177 çocuk üzerinde yapılan araştırmada, erken yaşta yüzmeye başlayan çocukların yeteneklerinde diğerlerine oranla dikkate değer farklılıklar gözlenmiştir. Bu farklılıklar sadece fiziksel değil, dil ve kavrama alanlarında da kendini göstermiştir.
 
Araştırma, hangi sosyal statüde ve/veya cinsiyette olurlarsa olsunlar erken yaşta yüzmeye başlayanların yüzmeyenlere oranla daha başarılı olduklarını göstermiştir (bazı ölçümde kız çocukları daha başarılı olmuştur).
 
Yüzmeye erken başlayanlar, geç başlayanlara göre daha başarılı olmuşlardır.
 
Yüzmeye erken başlayan çocukların zıplama, yürüme, koşma ve merdiven çıkma gibi bedenlerini kullanmayı gerektiren hareketlerde başarılı olmaları normal karşılanmakla birlikte, şaşırtıcı olan ve aileler, eğitmenler ve kural koyucular için önem arzeden, çocukların  kağıt kesme, boyama ve çizgi çizme gibi görsel motor yeteneklerinin, ayak ucunda durma, tek ayak üzerinde durma, hareketleri taklit ve mekik gibi büyük kas motor yeteneklerde, konuşma ve açıklama gibi oral yeteneklerde, okur yazarlıkta ve matematiksel nedenselleme alanlarında önemli ölçüde başarı göstermişlerdir.
 
Bunların yanısıra yüzen çocuklar, talimatlara uyum ve anlama konusunda da diğerlerinde göre daha başarılı olmuşlardır.
 
Bu yetenekler normal okul eğitim bağlamında gerekli olduğundan yüzen çocukların okula hazırlanması daha kolay olabilmektedir.
 
Sonuç olarak,
 
Erken yaşta yüzmeye başlayan çocukların cinsiyet ve sosyal statü farkı olmaksızın  fiziksel, dil ve kavrama dönüm noktalarına diğerlerine göre daha erken ulaştıkları gözlenmiştir.
 
Bu dönüm noktaları çocukların eğitim hayatları açısından önemlidir ve bu noktalara ulaşmak okula eğitimine hazır olmayı sağlamaktadır.
 
Özellikle okul yıllarının başında belli başarıyı gösteremeyen çocukların yüzmeye yönlendirilmesi milli menfaatler bakımından önemlidir. Yüzme, okula alışmayı sağlamanın dışında su güvenliği ve genel sağlık açısından da faydalıdır.
 
“Su güvenliği” açısından tüm çocuklar erken yaşta yüzmeye başlatılmalıdır.
 
Okula alışma konusunda sıkıntı yaşayan çocukların yüzmeye yönlendirilmesi için yardımcı olunmalıdır.
 
Maddi sıkıntıları bulunan ailelere ise kaliteli yüzme eğitimi almalarını sağlama yoluyla maksimum faydayı elde edebilmelerini teminen mali destekte bulunulmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder