Avustralya Griffith Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’den Prof. Robyn Jorgensen tarafından 2012 Kasım ayında yayınlanan
Bebek ve küçük yaş Yüzme Araştırma Projesi Raporu’nun ana hatlarını aşağıda
bulabilirsiniz. Sözkonusu raporun orijinaline ise http://www.griffith.edu.au/education/early-years-swimming/publications
adresinden ulaşabilirsiniz.
Yüzme dersleri alan 5 yaş altındaki çocuklara yönelik
olarak yapılan Yüzme Araştırma Projesi 4 yıldan uzun bir sürede
tamamlanmıştır.
Son yıllarda bebeklere yönelik yüzme eğitim
programlarının görülen artış nedeniyle yapılan araştırma çocukların erken
yaşta yüzmeye başlamasının onlara varsa, ne gibi faydalar sağlayacağına yönelik olarak
yapılmıştır.
Araştırmada,
- 5 yaş altı çocukların yüzme öğrenmesini fiziksel, duygusal ve entellektüel faydaları var mıdır?
- Erken yaşta yüzmeye başlayan çocukların başarılarında cinsiyet ve sosyal statü farklılıkları var mıdır?
- Çocuğun ne zamandır yüzdüğü gibi diğer faktörlerin yeteneklerin kazanımında rolü var mıdır?
sorularına cevap aranmıştır.
7000 aile ve yüzme programlarına katılan 3, 4 ve 5
yaşlarında 177 çocuk üzerinde yapılan araştırmada, erken yaşta yüzmeye başlayan
çocukların yeteneklerinde diğerlerine oranla dikkate değer farklılıklar
gözlenmiştir. Bu farklılıklar sadece fiziksel değil, dil ve kavrama alanlarında
da kendini göstermiştir.
Araştırma, hangi sosyal statüde ve/veya cinsiyette
olurlarsa olsunlar erken yaşta yüzmeye başlayanların yüzmeyenlere oranla
daha başarılı olduklarını göstermiştir (bazı ölçümde kız çocukları daha başarılı
olmuştur).
Yüzmeye erken başlayanlar, geç başlayanlara göre daha
başarılı olmuşlardır.
Yüzmeye erken başlayan çocukların zıplama, yürüme,
koşma ve merdiven çıkma gibi bedenlerini kullanmayı gerektiren hareketlerde başarılı
olmaları normal karşılanmakla birlikte, şaşırtıcı olan ve aileler, eğitmenler
ve kural koyucular için önem arzeden, çocukların kağıt kesme, boyama ve çizgi çizme gibi görsel
motor yeteneklerinin, ayak ucunda durma, tek ayak üzerinde durma, hareketleri taklit
ve mekik gibi büyük kas motor yeteneklerde, konuşma ve açıklama gibi oral
yeteneklerde, okur yazarlıkta ve matematiksel nedenselleme alanlarında önemli
ölçüde başarı göstermişlerdir.
Bunların yanısıra yüzen çocuklar, talimatlara uyum ve
anlama konusunda da diğerlerinde göre daha başarılı olmuşlardır.
Bu yetenekler normal okul eğitim bağlamında gerekli olduğundan yüzen çocukların okula
hazırlanması daha kolay olabilmektedir.
Sonuç olarak,
Erken yaşta yüzmeye
başlayan çocukların cinsiyet ve sosyal statü farkı olmaksızın fiziksel, dil ve kavrama dönüm noktalarına
diğerlerine göre daha erken ulaştıkları gözlenmiştir.
Bu dönüm
noktaları çocukların eğitim hayatları açısından önemlidir ve bu noktalara
ulaşmak okula eğitimine hazır olmayı sağlamaktadır.
Özellikle okul
yıllarının başında belli başarıyı gösteremeyen çocukların yüzmeye
yönlendirilmesi milli menfaatler bakımından önemlidir. Yüzme, okula alışmayı
sağlamanın dışında su güvenliği ve genel sağlık açısından da faydalıdır.
“Su güvenliği”
açısından tüm çocuklar erken yaşta yüzmeye başlatılmalıdır.
Okula alışma
konusunda sıkıntı yaşayan çocukların yüzmeye yönlendirilmesi için yardımcı
olunmalıdır.
Maddi
sıkıntıları bulunan ailelere ise kaliteli yüzme eğitimi almalarını sağlama
yoluyla maksimum faydayı elde edebilmelerini teminen mali destekte bulunulmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder